Sosyal Rehberlik Çalışmaları

Okullarımızdaki güçlendirme ve yeniden yapım çalışmalarından doğrudan etkilenecek olan okul yöneticileri, veliler, öğretmenler ve öğrenciler için İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle başlattığımız “Okullarda Bilgilendirme Bilinçlendirme ve Sosyal Rehberlik Çalışmaları”nı yürütürüyoruz.

Hedef gruplara, gerçekleştirilecek inşaat faaliyetleri ve süreç ile ilgili detaylı bilgilendirme toplantılarında, okullara kazandırılan özellikler hakkında bilgi verilerek, güvenli yaşam eğitimleri kapsamındaki kişisel afet hazırlığına yönelik temel ilkeler aktarılıyor. Aynı zamanda, yaptığımız bu hazırlık çalışmaları ile eğitim ve öğretime başka bir okulda devam edecek olan öğrencilerin süreç dahilinde sosyal ve psikolojik olarak yaşayabilecekleri sorunlara karşı rehberlik yapıyor, önlemler alıyoruz.

SOSYAL REHBERLİK ÇALIŞMALARI (2007-2020)
Okul Sayısı Öğretmen Ögrenci Veli Materyal
Güçlendirme 761 23.849 229.019 46.034 1.018.636
Yeniden Yapım 162 4.465 74.988 4.553 107.508
TOPLAM 923 28.314 304.007 50.587 1.126.144

Güçlendirilen okullarda verilen Sosyal Rehberlik Çalışması Kapsamında Bilgi Verilen Konular:

  • Güçlendirme nedir? Güçlendirme kararı nasıl verilir?
  • Güçlendirme çalışmalarının temel amacı nedir?
  • Güçlendirme nasıl yapılacak? Güçlendirme ile binalarda hangi işlemler yapılır?
  • Okulumuz neden güçlendiriliyor?
  • Çalışmalar kaç ay sürecek? Eğitim aksayacak mı?
  • Çocuklarımıza nasıl destek olabiliriz?

Yeniden yapılan okullarda verilen Sosyal Rehberlik Çalışması Kapsamında Bilgi Verilen Konular:

  • Yeniden Yapım Çalışmalarının temel amacı nedir?
  • Yeniden Yapım Öncesi ve Sonrası Okulumuz
  • Yeniden Yapım Süreci Nedir?
  • Afetlere Hazırlık ve Eğitime Katkıları Nelerdir?
  • Güvenli Yaşam Kültürü ve 8 Adım
  • Deprem Öncesi-Sırası ve Sonrasında Yapılması Gerekenler

Güçlendirme ve yeniden yapım faaliyetlerinde hastane, yurt, sosyal hizmet veya idari binalarda yapılan çalışmalara, bunlardan yararlanacak kişilerin fikirlerini de dahil ediyoruz. Projeleri, gelen geribildirimleri dikkate alarak şekillendiriyoruz. Güçlendirme çalışmaları sonrasında ilgili taraflarla yaptığımız görüşme ve anketlerle algının nasıl değiştiğini okul, kriter ve bölge bazında gözlemliyoruz. Elde ettiğimiz pozitif artışı simgeleyen sonuçları sonraki çalışmalar için de kullanarak daha iyi uygulamalara imza atma gayesiyle hareket ediyoruz.